V prvním pololetí roku 2014 vzrostl prodej mobilních telefonů v České republice o 11 %. Největší podíl na tomto nárůstu měly chytré mobily, jejichž prodej stoupl oproti minulému roku o 19 %. Zajímavé ale je, že zákazníci stále projevují zájem i o mobily bez operačního systému. Analytická firma GfK mimo jiné uvedla, že klasických tlačítkových mobilů se prodal za zmíněnou dobu stejný počet jako v loňském roce. O podílu jednotlivých značek se GfK nezmiňuje. Neoficiální zdroje ale uvádějí, že Nokia stále zaostává za Samsungem.
Ze smartphonů s operačním systémem zákazníci nejčastěji sahají po těch s úhlopříčkou displeje 4 až 5 palců. Tento typ chytrých telefonů se celkově na prodeji smartphonů podílel ze tří čtvrtin. Z analýzy GfK rovněž vyplývá, že v letošním roce zákazníci upřednostňují mobilní přístroje s větší úhlopříčkou než v dřívějších letech. Zároveň jsou na vzestupu mobily s nejnovějšími technologiemi jako je NFC nebo LTE. Nejvíce zákazníci nakupují telefony od mobilních operátorů. Jejich podíl na trhu se tak pohybuje kolem 40 %.